יוצאות למלחמה

ההתמודדות הנדרשת מבחורות ונשים שיוצאת מהחממה הרוחנית אל העולם שבחוץ עולה על כל דמיון.

שיעורי המוסר, השיחות, החיזוקים, האווירה התורנית, ההוואי החברתי והתומך, העידוד, האכפתיות, החסד, ערכים עליהם מושתת העולם, כל אלו מפנים את מקומם לג’ונגל של ממש.

ומה בג’ונגל? כפירה, אפיקורסות, חוסר צניעות, לשון הרע, סולם ערכים הפוך, רדיפה אחר כבוד, קריירה, שיעבוד למותרות, צבירת תארים ותעודות, בילויים וסביבה חברתית שלא שיערום אבותינו ועוד כהנה וכהנה.

הסבתות שלנו יכלו להיות צדיקות בלי קריאת ספרי מוסר, האזנה לשיחות והרצאות או השתייכות לקבוצות תמיכה תורניות. גם בלי לתחזק את עצמן מבחינה רוחנית יום יומית הן היו בדרגות גבוהות בכל התחומים. בצניעות, בחסד, בשמירת הקן המשפחתי ובשמירה על סדר עדיפויות תקין. פעם זה היה אפשרי.

היום בשביל לשרוד, בשביל לשמור על מצב רוחני שפוי, חובה עלינו להכין את עצמנו למלחמה של ממש. ראשית עלינו להיות מודעות למצב, לסכנות. שנית, עלינו להכין כלים מעשיים להתמודדות מול סכנות אלו.

במדריך זה נציג את הבעיות, נשתף במקרים אמיתיים מהשטח איתם מתמודדות נשות ובנות ישראל במקומות עבודה שונים, ונציע פתרונות איך לעמוד מול הנסיונות האלו.

” היי טליה, תודה לך על החומרים שאת שולחת.
אני עובדת במקום מעורב ולגמרי הזדהתי עם כל נקודה שהעלית,
קיבלתי הרבה חיזוק מהדברים שלך. 
יש לי הרגשה שיש הרבה דברים שאנחנו מתמודדות איתם
שמשום מה לא נוגעים בהם בשנות הסמינר… 😐 “

חלק מהנושאים אכן אינם נידונים בסמינר. או מפני שאלו האמונים על ההכנה ליציאה מחוץ לחממה לא יצאו בעצמם לשוק העבודה המעורב ועל כן אינם מודעים לבעיות. או שהם כן מודעים לבעיות אך לא מבינים את ההיקף והחומרה כיוון שלא התנסו בדברים באופן יום יומי. או מפני שלדעתם יש דברים שלא מתאים לדבר עליהם כי הנושאים רגישים מדיי.

כך או כך, הצורך לתת מענה לנשים, נשאר בעינו והוא גדול עד מאוד.

אשתף בכנות, כי גם אני התלבטתי בקשר לנושאים הרגישים אותם העלתי על הכתב. ודאי יהיה מי שיאמר שלא ראוי לפרוש חלק מהבעיות בריש גלאי אך דעתי היא (וכן הורו לי רבותיי) שהשעה היא שעת סכנה והדברים בגדר פיקוח נפש של ממש. הצורך הגדול לתת מענה לנשים והנערות החוות התמודדות באפיקים אלו הוא שהכריע.

הדברים המובאים במדריך אינם נועדו כדי לשלול את היציאה לעבודה , זוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה ולא הורו כן רבותינו, אלא כדי לתת את כלי המלחמה הדרושים ליציאה זו.

הדברים מיועדים לכל אב ואם השולחים את ביתם מידי יום לעולם הפוך מבלי שיוכלו לעמוד לצידה ולהגן עליה בשעת סכנה.

לכל מורה, אשת חינוך ומנהלת שהשקיעו שנים בתלמידותיהן, כדי שלא ירד העמל והמסירות הגדולה לטמיון.

לכל בעל ואישה שילדיהם ושלום ביתם חשוב להם באמת.

לכל נערה שרצון ה’ מפעפע בה, עודנה שואפת לבנות בית נאמן בישראל.

האחריות מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. כל מי שרוח בקרבו, יעלה הוא ויבוא.

מאמרים קשורים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן