מניעות, רבותי, מניעות!

אופססס….מניעות! לפני שאנחנו יוצאים לדרך, יש נקודה אחת קריטית שחשוב לדעת.

במסע הזה אנחנו הולכים לחוות לא מעט “מניעות”.

מה הן “מניעות”?

מניעות הן פעולות שבאות מצד ה”סטרא אחרא” – (הצד האחר בארמית), כלומר מהכוחות הלא טובים בעולם, בפיקודו של היצר הרע, והם האחראים להניע אותנו מדברים טובים שיכולים לקרות לנו. להפך מ”מניעים”, ה”מניעות” הורסות לנו את כל המוטיבציה.

ככל שהדבר שיכול לקרות לנו הוא טוב ומשמעותי יותר – כך המניעות להשיג אותו יהיו גדולות יותר.

לדוגמא אם מישהו רוצה לעשות מעשה טוב נגיד לתת צדקה, אם עומד מולו עני הגון ביותר סביר להניח שהוא יתקל במניעות גדולות יותר מאשר אם עומד לפניו עני שהגון פחות. לדוג’ הוא לא ימצא כסף בכיס, הוא יחפש בארנק וימצא רק שטר גדול  וכו’.

אם אדם רוצה ללכת לשיעור תורה בו הוא לומד כיצד לתקן את המידות, זהו דבר גדול ולכן היצר הרע יפעיל כוחות מרובים כדי ליצור מניעות שיפריעו לו להגיע לשיעור.

וכך על כל דבר טוב שאדם רוצה לעשות , הוא יתקל בקשיים שמשקלם כגודל הדבר הטוב שרוצה לעשות.

במקרה שלנו – היות וההתבודדות יכולה לשנות לטובה את החיים מהקצה אל הקצה ומעלתה “עליונה וגדולה מן כל” על כן המניעות ללמוד על השיטה (בן היתר קריאת הספר הזה) עד כדי להגיע ליישום עלולות להיות רבות וחזקות מאוד, למרות שהדבר פשוט ונפלא.

וכך כותב רבי יצחק ברייטר זצוק”ל:

“גם זאת מודיע אני לך, שבתיקון קל זה שיכולים בשעה זו לזכות לכל טוב לא ישקוט הבעל דבר ויניח עצמו לסתור זאת בכל האופנים שבידו, בחוסר אמונה בדבר נשגב זה, בחוסר זמן, להסיתך לעסוק בדברים אחרים בשעה זו, העיקר לעקור ממך נוהג זה וכו'”. (“התעוררות להתבודדות”)

לכן , כדאי להיות מוכנים מראש למניעות ולשים מולם את הידיעה באופן תקיף וחזק שמדובר בעצה שיכולה לתת לי חיים נפלאים שאני שואף ומצפה להם כבר הרבה מאוד זמן והיא תטיב לי באופן שאי אפשר לתאר.

שימו סטיקר דמיוני מול עיניכם “התבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל”. נקודה.

מאמרים קשורים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן